środa, 26 listopada 2014

Risotto grzybowe z szafranem i grillowanym czerniakiem.

Dobre risotto nie jest złe. Ja najbardziej lubię grzybowe. Zresztą lubię chyba wszystko co jest z grzybami.
Taki muchomor ze mnie.

Połączenie grzyby - ryba mogłoby wydawać się troszkę dziwne jednak, wierzcie mi, szafran i właśnie te dwa smaki czynią eksplozję w ustach,


działamy!


Co nam jest potrzebne:
-filet z czerniaka
-oliwa
-masło
-suszone borowiki
-szafran
-pieprz, sól, tymianek, oregano, mięta cytrynowa
-ryż arborio
-wino białe półwytrawne
-parmezan


Grzyby zalewamy wrzącą wodą. Odstawiamy na 15 minut, odcedzamy i nie wylewamy wywaru.


Drobno posiekaną cebulę szklimy na maśle. Dodajemy posiekane grzyby. Smażymy kilka minut.
Wrzucamy na patelnię ryż, zostawiamy na średnim ogniu, aż stanie się transparentny. Solimy i pieprzymy.


Dolewamy szklankę wina, przykrywamy pokrywką, czekamy, aż w ryż wniknie płyn. Mieszamy, wlewamy wywar z grzybów i czynność powtarzamy do czasu, aż ryż będzie na ząb. Możemy wspomóc się bulionem-ja zawsze mam zamrożony, wcześniej przygotowany bulion. I tak samo jak z winem i wywarem czekamy, aż ryż zmięknie.


Gotowy ryż odstawiamy dodajemy solidną porcję masła i sera - energicznie mieszamy. Posypujemy szafranem. Mieszamy.


Rybę nacieramy oliwą, solą, tymiankiem, oregano i miętą. Smażymy na patelni grillowej.

Gotowe!



4 komentarze:

  1. A mi wczoraj do koszyka szafran wskoczył i ponieważ nigdy go nie używałam, nawet zastanawiałam się, do czego by tu go dodać. :) Tylko muszę pomyśleć, czym zastąpić rybę. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Filet z kurczka mozesz tak samo przyprawic jak rybe, albo bardziej wegetariańsko baklazana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wersja z kurczakiem zdecydowanie mi bardziej odpowiada. Jestem mięsożercą!

      Usuń
  3. To sprawdź dzisiejszy przepis.

    OdpowiedzUsuń