piątek, 28 listopada 2014

Zapiekana wołowina pod kołdrą z puree z kapustą włoską

Dziś był okropnie ciężki dzień. Rano odwożąc Pabla do przedszkola, zamiast najpierw pojechać zatankować, wybrałem drogę bezpośrednio do przedszkola. I to był mój błąd. Stanąłem i przez to wszystko się posypało. Cały dzień i wszystkie plany poszły do lamusa.

Te kulinarne też, dlatego dziś coś na szybko.

Składniki:
-0,5kg wołowiny mielonej
-1,5kg ziemniaków
-masło
-kapusta włoska ćwiartka
-szczypiorek, tymianek, czosnek niedźwiedzi, sól, pieprz
-białe wino półwytrawne
-śmietana 12%
-mleko
-mozzarella
-parmezan
-pomidory koktajlowe

Ziemnikaki gotujemy. Zagniatamy dodajemy łyżkę śmietany, masło i mleko; przecieramy na peere.
Kapustę drobno siekamy. Zasmażamy na maśle, podlewamy winem. Gdy odparuje solimy, pieprzymy i dodajemy szczypiorek.
Tak przygotowaną łączymy z peere.
Na patelni szklimy cebulę. Dodajemy pieprz i sól, wrzucamy mięso. Posypujemy sporą szczyptą czosnku niedźwiedziego i tymianku. W razie potrzeby dosalamy.
Naczynie do tarty smarujemy masłem. Wykładamy mięso, przykrywamy peere. Układamy plastry mozzarelli i posypujemy parmezanem.
Na górze układamy pomidory koktajlowe.
Zapiekamy w 180 stopniach przez 30-40 minut.

Gotowe!


4 komentarze:

  1. Skąd Ty czerpiesz te pomysły? :) Mnie jak się uda raz na tydzień coś nowego ugotować to jest sukces. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele oglądam, dużo czytam, dlugo już siedzę w kuchni. To trzeba kochać.

      Usuń
    2. Ano tak, pamiętam, że to się już dawno temu było widać. :)

      Usuń