czwartek, 18 czerwca 2015

Danie jednogarnkowe - udka z kurczaka z ziemniakami i pieczarkami z rozmarynem.

Wczoraj miałem tak zabiegane popołudnie, że miałem 15 minut na przygotowanie obiadu. Oczywiście nie zjadłem go w ogóle, bo nie zdążyłem, a gdy wyszedłem z domu, wróciłem dopiero po 23, ale obiad się "wstawił" do piekarnika w 15 minut; Żona ma skorzystała, zostawiła mi odpowiedni przydział...zrobiłem tylko wieczorem zdjęcie.

Czego potrzeba?
-garnek/rondel, który można umieścić w piekarniku
-udka z kurczaka
-ziemniaki w skórce, umyte pokrojone na ćwiartki wzdłóż
-kilka pieczarek w całości
-dwa ząbki czosnku w łupinie, zgniecione tylko bokiem noża
-gałązki rozmarynu
-półsłodkie wino białe
-sól, pieprz, papryka czerwona, słodka mielona
-olej rzepakowy
-por cześć zielona



Udka myjemy, osuszamy, solimy i pieprzymy, i nacieramy papryką, wrzucamy na rozgrzany olej, smażymy z każdej strony na wysokim ogniu po 3 minuty. Ziemniaki pieprzymy i solimy, skrapiamy oliwą, dodajemy ziół ulubionych (u mnie oregano i mięta cytrynowa), wrzucamy je do rondla z mięsem. Dodajemy pieczarki.
Zalewamy winem do połowy wysokości mięsa (około szklanki), dodajemy rozmaryn i czosnek oraz por. Doprowadzamy do wrzenia. Przykrywamy pokrywką i wkładamy na 60 minut do piekarnika w temperaturze 210 stopni.







Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz