piątek, 24 kwietnia 2015

Puszyste racuchy z gruszką i jabłkiem z musem czekoladowym.

Zastanawiałem się, co też to ja mogę dziś na obiad zrobić.
Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłem racuchy; chyba moja babcia ostatnio mi racuchy robiła, lat temu z siedem. Nie mogę sobie również przypomnieć, czy ja w ogóle kiedyś robiłem racuchy i mam takie wewnętrzne przekonanie, że to chyba mój pierwszy raz będzie...

Działamy:
-1,5 kubka mleka
-2 jajka
-2 i 1/3 kubka mąki TYP550
-szczypta soli
-płaska łyżeczka sody oczyszczonej
-starta gruszka
-łyżka cukru pudru
-cukier waniliowy
-starte jabłko
-płaska łyżeczka cynamonu
-olej rzepakowy do smażenia

Wszystkie składniki na ciasto łączymy w jedną masę do konsystencji gęstej śmietany.
Dodajemy starte owoce i mieszamy. Smażymy na rumiano na oleju rzepakowym.

Mus czekoladowy.
-dwie duże łyżki kremu czekoladowego
-serek mascarpone
-śmietanka 30%

1/3 kubka śmietany ubijamy trzepaczką, dodajemy 3-4 łyżeczki mascarpone pojedynczo łącząc ze śmietaną; miksujemy. Tak przygotowaną masę łączymy z kremem (u mnie nutella), lub roztopioną, wystudzoną czekoladą mleczną.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz