poniedziałek, 26 stycznia 2015

Jak wydobyć smak pieczywa, czyli pieczywo po włosku podane.

Uwielbiam pieczywo. Takie krótkie, banalne zdanie, które mówi wszystko.
Pamiętam, jak byłem dzieckiem uwielbiałem świeże bułki, kupione rano w pobliskiej piekarni. Pachnące i chrupiące. Najbardziej smakowały bez niczego. Masła do pieczywa nigdy nie używałem; nie lubię po prostu. Zamiennikiem był dla mnie majonez, który łączyłem z wędliną, serem, czy różnymi warzywami.

Odkryłem jednak coś, dzięki czemu, czuję się jakbym jadł śniadanie w słoneczny dzień, na tarasie, na wybrzeżu w jednej z włoskich tawern. Od tamtej chwili często na moim stole gości tak przygotowane pieczywo.

Idealnie prosto i genialne w smaku. Najlepiej smakuje bez dodatków, można zjeść z każdą sałatką.

Używamy, najlepiej własnego pieczywa.
Bułkę przekrawamy na pół, podgrzewamy w tosterze lub opiekaczu, skrapiamy łyżeczką oliwy i posypujemy suszonymi startymi pomidorami i ziołami. Niech wybór ziół będzie Wasz, ja używam oregano i tymianku.



Spróbujcie i koniecznie dajcie znać jak smakowało!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz