czwartek, 22 stycznia 2015

Pizza na włoskim, cienkim i kruchym cieście na dwie nuty - z pesto i z sosem pomidorowym.

Pizza to chyba jedno z najbardziej zamawianych w restauracjach dań. Przyznam, że i ja często ją jadam. Poszukiwałem w wielu zakątkach dobrego przepisu na ciasto i znalazłem je.
O tym jak zrobić dobre ciasto do pizzy pisałem tutaj.
Mieszkając kiedyś na Wyspach odwiedziliśmy z Żoną Mą, wtedy jeszcze z narzeczoną, pizzerię. To było to! Od tamtego czasu żadna z pizz, niezależnie od dodatków, nie była zrobiona na tak dobrym cieście. Włoski kucharz zdradził mi przepis na to ciasto.

Dziś robię z pesto dla Żony Mej i dla mnie, i z sosem pomidorowym dla bąbla.
Tutaj przepisy jak zrobić:
pesto,
a tutaj, jak zrobić
sos pomidorowy.

Dodatki oczywiście zależą od Waszych upodobań.
Ja do tej z pesto dodaję tylko mozzarellę, parmezan i inny żółty ser, a z wierzchu, po upieczeniu wykładam świeżą rukolę.
Do pizzy z sosem pomidorowym dodaje szynkę i te same sery jak do pizzy z pesto.

Wszystko piekę na blasze około 11 minut w maksymalnej temperaturze piekarnika tj. ok 250 stopni.

Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz