wtorek, 13 stycznia 2015

Jak zrobić najlepsze bułeczki orkiszowe?

Ostatnio wrzuciłem na profilu na facebooku zdjęcie bułeczek orkiszowych, które specjalnie dla mnie przygotowała Żona Ma. Tak się złożyło, że rozeszły się w jeden wieczór z racji przybyłych gości.
Dziś, po odgrzewanych gołąbkach Żona Ma wchodzi do kuchni i robi znowu moje ulubione bułeczki. Obiecałem przepis jak tylko zrobimy je ponownie. Piszę my, bo udało mi się z nią kilka uformować. I tyle z mojego wkładu.

A oto niezbędne składniki:
-kilogram mąki orkiszowej
-50 gram świeżych drożdży
-pół szklanki ciepłego mleka
-łyżka cukru
-4 duże łyżki miodu
-4 łyżki oleju rzepakowego
-duża szczypta soli
-gorzka czekolada

Zaczyn.
Drożdże zasypujemy cukrem i rozpuszczamy w mleku.

Zaczyn łączymy z mąką, miodem, olejem, solą. Wyrabiamy ciasto. Sekret tkwi w długości wyrabiania ciasta. Im dłużej tym bardziej elastyczne i napowietrzone.

Formujemu bułeczki do środka dodając czekoladę. Możemy ponacinać z góry.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz