piątek, 20 lutego 2015

Grzybowe risotto z szafranem i kurczakiem pod krewatkami.

Dziś spotkało mnie coś bardzo miłego. Aż się czerwienię jak o tym pomyślę. Ktoś, znany mi z widzenia, jednak nigdy z tą osobą nie rozmawiałem, zapukał do mych drzwi. Otworzyłem, a ten ktoś wręczył mi paczkę krewetek świeżych i poprosił o zrobienie z nich czegoś pysznego. Chodziło o to, bym umieścił ten przepis na blogu. Okazało się, że Pani ta (bo to Pani), jest moją sąsiadką z okolicy i od jakiegoś czasu śledzi mojego bloga. Niesamowite, nie?
Dziękuję za ten podarunek, a oto przepis z wykorzystaniem tych krewetek dedykowany specjalnie Pani Znajomej-Nieznajomej.
Nie do uwierzenia...

Czego użyłem?
Wywar z warzyw:
-marchew, seler
-pietruszka
-ziele angielskie
-dwa liście laurowe
-por, część zielona
-pieprz czarny kilka ziaren
-ząbek czosnku
-kawałek cukinii
-cebula przepalona
-sól

Wszystkie obrane warzywa zalewamy 1,5l wody i gotujemy około 40 minut. W ostatnich 5 minutach dodajemy łyżeczkę soli.

Do risotta:
-ryż arborio
-kurczak; zostało mi trochę piersi z kurczaka i kawałek udka z tego przepisu
-suszone borowiki, zalane wrzątkiem (szklanka)
-szafran
-starty parmezan
-sól, pieprz
-białe wino półwytrawne; pół szklanki
-tymianek
-por
-oliwa
-cebula
-masło klarowane, łyżeczka
-masło łyżka

Posiekaną cebulę szklimy na oliwie, dodajemy łyżkę klarowanego masła zasypujemy szklanką ryżu.
Gdy ryż stanie się transparentny podlewamy go winem. Gdy wsiąknie i odparuje płyn dodajemy grzyby z wywarem. Mieszamy i zostawiamy, by znów płyn wsiąknął i odparował. Dodajemy tymianek i pokrojonego kurczaka. W kolejnym etapie wlewamy chochle naszego wywaru z warzyw. Mieszamy i znów odczekujemy momentu, aż płyn odparuje. Czynność powtarzamy do chwili, aż ryż będzie "na ząb". W ostatnim etapie ściągamy ryż z ognia dodajemy masło, parmezan i małą szczyptę szafranu. Mieszamy wszystko do połączenia składników, tak by risotto było aksamitne.

Krewetki:
-200 gram krewetek pozbawionych przewodu i pancerzyka
-50 gram masła
-dwie łyżki posiekanej natki pietruszki
-szczypta soli

Masło podgrzewamy, wrzucamy krewetki, smażymy 3-5 minut, solimy i zasypujemy pietruszką. Podsmażamy jeszcze minutę i odsączamy na sicie, z tłuszczu.
Krewetki podajemy na wyłożonym na talerzu risottcie.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz