wtorek, 3 lutego 2015

Śniadaniowe wariacje z jabłka, czyli racuchy z cynamonem i serkiem waniliowym.

Obudziłem się przed siódmą. Żona wychodziła już do pracy, zrobiłem sobie kawę, synek wlazł do naszego łóżka i mówi choć się przytulić tato. Jak już wyjdę z łóżka to nie do końca lubię doń wracać, ale przystałem na jego prośbę. I to był mój błąd...a przymknąłem przecież oko tylko na chwilę, tylko!
Obudził nas dzwonek do drzwi. Kto się dobija o tej porze - myślę, przecież mama miała przyjechać do Pawła o 8:30. Patrzę, no tak jest 8:30.

Wpadłem w jakiś trans i w 20 minut ogarnąłem się i zdążyłem zrobić młodemu śniadanie. Zostawiłem tylko mamie do posprzątania niezły bałagan w kuchni. Teraz siedzę w pracy i korzystając z chwili dzielę się z Wami tymi, tym razem dosłownymi, wariacjami śniadaniowymi.

Czego użyłem?
-jajko
-3 łyżki mąki pszennej TYP550
-1 łyżka mąki gryczanej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-dwie szczypty cynamonu
-kilka lentilek
-kakao i cukier puder do posypania
-łyżeczka cukru waniliowego
-1/3 kubka mleka
-pół startego jabłka
-łyżeczka oleju rzepakowego
-łyżka serka waniliowego

Jajko roztrzepujemy z cukrem waniliowym i cynamonem, dodajemy mąki i proszek do pieczenia  Mieszamy.
Dodajemy mleko oraz jabłko i mieszając dolewamy oleju; doprowadzamy do jednolitej konsystencji.
Smażymy na patelni bez tłuszczu z każdej strony, aż placuszki się zrumienią.

Na koniec posypujemy słodkim kakao, cukrem pudrem i lentilkami, opcjonalnie podajemy z serkiem waniliowym. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz