niedziela, 8 lutego 2015

Pełnoziarniste cebularze z pomidorami i mozzarellą.

Tak się ostatnio naoglądałem różnie przygotowywanych cebularzy, a tak na prawdę nie wiedziałem co to takiego. Pomyślałem sobie przyjdzie i czas i okazja na to. I tak się dziś stało, że synka mojego odwiedził jego przyjaciel, którego mama też miała być u nas dziś, ale nie dotarła...urodziła. A to dla niej było to ciasto. Chłopaki jak zwykle bawili się przednio i tak się zmęczyli, że trzeba im było jakąś kolację przygotować. No i tu wychodzą na pierwszy plan cebularze.

Czego użyłem?
Do ciasta:
-kubek mąki pszennej TYP550
-kubek i 1/2 mąki pszennej pełnoziarnistej
-45 gram świeżych drożdży
-kubek mleka ok 39 stopni
-łyżeczka cukru
-łyżeczka soli

Do nadzienia:
-4 cebule
-1/2 puszki pomidorów pokrojonych
-100ml śmietany 18%
-łyżka masła klarowanego
-sól, pieprz
-oregano

Mąki przesiewamy z solą. Drożdże rozkruszamy, zasypujemy cukrem i podlewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy na 10 minut.
Przelewamy zaczyn do mąki i wyrabiamy ciasto. Dodajemy dwie łyżki oleju rzepakowego i wyrabiamy na elastyczną kulę. Odstawiamy na 30 minut do wyrośnięcia.

W czasie, gdy ciasto wyrasta, kroimy cebulę na wiórki i szklimy pod przykryciem na maśle około 15 minut. Po tym czasie dodajemy śmietanę i energicznie mieszamy, podsmażamy dwie-trzy minuty i dodajemy pomidory, solimy, pieprzymy i przyprawiamy oregano. Smażymy, aż wszystko zgęstnieje.

Z wyrośniętego ciasta formujemy kulki, które zgniatamy do elipsy i środek formujemy za pomocą małej szklanki. Tak powstałe zagłębienie wypełniamy cebulą, górę posypujemy startą mozzarellą.
Ciasto smarujemy mlekiem. Z tych składników wyszło mi dziewięć cebularzy.

Pieczemy je ok 22 minut w 180 stopniach piekarnik góra - dół.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz