środa, 25 lutego 2015

Zapiekane jabłko na kruchym ciastku z kokosem.

Nie mogłem się oprzeć, bo znów mnie jakoś tak na coś słodkiego wzięło. A że uwielbiam wszystko co jest na bazie kruchego ciasta, to stworzyłem takie oto pyszności.

Czego użyłem?
-jabłko pokrojone na okrągły gruby plaster
-100 gram mąki TYP550
-50 gram masła
-duża garść kokosu
-duża garść cukru

Kokilki smarujemy masłem, na środku posypujemy szczyptą cukru, kawałek jabłka układamy na dnie. Mąkę łączymy z masłem, kokosem i cukrem i wyrabiamy ciasto. Przykrywamy jabłko grubą warstwą powstałego ciasta i dokładnie uklepujemy palcami dociskając środek i brzegi. Wkładamy na 20 minut do piekarnika na funkcję tylko dół i pieczemy w 200 stopniach.
Po wyjęciu kokilek z piekarnika przykrywamy je talerzem i przewracamy tak, by ciastko ułożyło się jabłkiem do góry. Możemy odkroić przed tym manewrem brzegi ciastka nożem. Na górę dajemy lody i posypujemy całość kokosem. 


Zjadamy ze smakiem na ciepło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz