czwartek, 5 marca 2015

Bułki - chlebki pszenne ze słonecznikiem i płatkami owsianymi.

Bardzo rzadko jem białe pieczywo, od kiedy byłem na diecie i jak udało mi się pozbyć 43kg w 9 miesięcy, a mój metabolizm się przestawił, zwyczajnie białe zwykłe pieczywo przestało mi smakować. Używam wielu mąk do wypieku bułek, czy chleba m.in. owsianej, gryczanej, żytniej, kukurydzianej i tych pszennych pełnoziarnistych również.

Coś mnie jednak naszło dziś i rzuciłem się na zwykłe białe bułki. Miały być bułki, ale tak wyrosły, że zrobiły się z tego małe chlebki.

Jak je przygotować?
-3 kubki mąki pszennej TYP650
-3/4 kubka mleka podgrzanego temperatura ok. 39 stopni
-60 gram drożdży świeżych
-słonecznik i płatki owsiane do posypania
-łyżeczka soli
-mała garść cukru

Mąkę przesiewamy z solą. Drożdże rozkruszamy i zasypujemy cukrem. Podlewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy do momentu, aż drożdże wyraźnie zaczną pracować. Taki zaczyn dolewamy do mąki i wyrabiamy na elastyczne, gładkie ciasto.

Z ciasta formujemy prostokąt, nacinamy na trzy pasy i każdy pod skosem na trzy części. Przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wkładamy pod przykryciem (ściereczka) na 15 minut do piekarnika rozgrzanego do 50 stopni.

Po tym czasie wyciągamy bułki, piekarnik nastawiamy na 200 stopni góra dół.
Bułki smarujemy zimnym mlekiem i posypujemy słonecznikiem i płatkami owsianymi lekko uklepując.
Wstawiamy na 18 minut do piekarnika.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz