czwartek, 5 marca 2015

Wątróbka pieczona w piwie podana na jabłku z sałatką z jarmużu i czerwonej kapusty.

Wczoraj moje oko zawiesiło się na mojej ulubione wątróbce na znalezionym w internecie przepisie. Przygotowywałem ją na wiele sposobów, ale jeszcze nigdy nie robiłem jej z dodatkiem piwa. Myślę sobie trzeba spróbować. Jak pomyślał tak też zrobił. Polecam Wam serdecznie!

Czego użyłem:
-300 gram wątróbki z kurczaka
-cebula
-jabłko
-piwo ciemne alkoholowe
-jarmuż
-kapusta czerwona
-masło
-sól, pieprz
-mała garść cukru

Na patelni, którą można wstawić do piekarnika cebulę szklimy na maśle, solimy i pieprzymy do smaku. Wrzucamy osuszoną wątróbkę i podsmażamy kilkanaście sekund, tylko po to by ścięła się z zewnątrz. Podlewamy szklanką piwa i wkładamy do piekarnika na 20 minut w temperaturze 175 stopni. Po 10 minutach pieczenia dorzucamy do patelni grube plastry nieobranego jabłka.

Jarmuż i posiekaną kapustę gotujemy na parze do miękkości.
Rozgrzewamy masło na patelni i wrzucamy miękki jarmuż z kapustą. Solimy, pieprzymy i podlewamy octem z wina musującego (opcjonalnie skrapiamy cytryną), dodajemy cukier. Podsmażamy kilka minut.

Wątróbkę układamy na jabłku. Dodatkiem mogą być ziemniaki. U mnie puree ze śmietaną i koperkiem.

Dodaję w trakcie konsumpcji - smak jabłka, które pobrało aromat piwa, bezcenne!














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz