poniedziałek, 30 marca 2015

Obiad za 10zł - krem z orzechów smażonych z pieczarkami z kurczakiem i grzankami.

Ostatni tydzień był dla mnie pełen wyzwań i zleciał tak szybko, że zapomniałem, w trakcie przygotowywania dzisiejszego obiadu, że to przecież czas na kolejny przepis z cyklu Obiad za 10zł.
Zorientowałem się w trakcie krojenia pieczarek, że to ten dzień. Cóż wyszło na dobre, bo przy okazji ekonomicznego gotowania, pokaże Wam kolejny raz, jak nie marnować nic w kuchni.

Wczoraj mieliśmy gości na obiedzie. Zrobiłem kurczaka i rosół. Zostało tego sporo, więc wykorzystam wszystko. Ciężko będzie mi oszacować koszty, ale rękawica została rzucona i podjąłem się wyzwania.

Czego nam potrzeba i ile za zapłacimy?
-bulion 1,5l litra 3,37zł

Robię zawsze bulion w ogromnym garze, a potem na jego bazie jeszcze ze dwie zupy zawsze wyjdą. Do przygotowania 8l bulionu zużyłem różnego mięsa za ok 15zł, z warzywami w sumie około 20zł, dlatego przyjmuję, że mój dziś wykorzystany to około 3,75zł.

-pieczarki 350 gram; koszt 6,49zł/kg; koszt wykorzystany 2,27zł
-por część biała 0,27gr
-garść orzechów włoskich; 26,99zł/kg; koszt zużytych ok. 1,04zł
-masło klarowane łyżka; 21,98zł/kg; koszt 0,33zł
-sól, pieprz
-kurczak pieczony, koszt 1,77zł

Tak jak i bulion, wykorzystałem wczorajszego kurczaka. Obrałem 256 gram mięsa. Za mojego, ważącego 2,16kg ptaka, zapłaciłem 15zł. Koszt zużytego mięsa wyniósł ok 1,77zł

-cztery kromki chleba czerstwego; miałem własne

Koszt łączny wykorzystanych produktów, mocno szacowany, wyniesie 9,43zł

Por siekamy i wrzucamy na masło, solimy i pieprzymy do smaku. Dodajemy posiekane pieczarki, smażymy na wysokim ogniu. Dorzucamy orzechy zgniecione w moździerzu. Smażymy do zrumienienia.
Bulion doprowadzamy do wrzenia, wrzucamy pieczarki z orzechami i gotujemy kilka minut.

Na tłuszcz po pieczarkach wrzucamy kurczaka i pokrojone pieczywo. Podsmażamy.
Przekładamy do miseczki i zalewamy zupą. Opcjonalnie posypujemy natką pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz