sobota, 14 marca 2015

Tarta z jabłkami i bezą na herbatnikach czyniona.

Jutro mamy gości, więc coś trzeba było przygotować. Bardzo lubię wszystkie kruche ciasta z dodatkiem owoców. Postanowiłem jednak pójść dalej i zrobić coś z dodatkiem bezy. Nigdy jej jednak nie miałem okazji przygotować, więc musiałem pójść po konsultacje do doświadczonego cukiernika. Dzięki Pani A.

Czego użyłem?
-300 gram herbatników do spodu
-100 gram herbatników do kruszonki
-3 jajka
-100 gram masła do spodu
-50 gram masła do kruszonki
-łyżeczka soku z cytryny
-łyżeczka startej skórki z cytryny
-4 jabłka obrane w grube wiórki pokrojone
-duża garść orzechów w miksie (nerkowce, laskowe, migdały i włoskie)
-4 łyżki cukru pudru
-dwie łyżki budyniu śmietankowego

Herbatniki kruszymy. Na porcję do spodu dodajemy masło i 3 żółtka i zagniatamy ciasto. Naczynie do tarty smarujemy masłem i przekładamy ciasto na spód, dociskając na brzegach i spodzie, tak by było zwarte.
Jabłka mieszamy z sokiem z cytryny (by nie zbrązowiały), układamy na spodzie, posypujemy zgniecionymi w moździerzu orzechami.




Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywno. dodajemy cukier puder, ubijamy i w ostatnim etapie dodajemy sypki budyń i dalej ubijamy.
Tak przygotowaną bezę wylewamy i rozprowadzamy po jabłkach.

Porcję herbatników do kruszonki łączymy z masłem i z skórą cytrynową, posypujemy delikatnie bezę.

Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 30 minut.

Wykładamy na talerz i posypujemy orzechami.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz