środa, 18 marca 2015

Houskove knedliky, czyli czeskie knedle ze szczypiorkiem w sosie serowo - śmietanowym.

W biegu pomiędzy jednym urzędem, a drugim i przy kawie po powrocie do domu zastanawiałem się cały czas, co ja mam dziś na obiad zrobić. Tak siadłem sobie, wpatruje się w okno i ogarnęła mnie wszechobecna pustka. Calm Down Dear myślę sobie i nagle wpadło mi do głowy, że knedli czeskich dawno nie spożywało się u mnie. No i będą knedle w wersji dla ubogich.


Czego użyłem?
Do ciasta:
-350 gram mąki krupczatki
-200 ml mleka ciepłego ok 39 stopni
-25 gram świeżych drożdży
-garść cukru
-posiekany świeży szczypiorek
-jajko
-duża szczypta soli

Drożdże rozkruszamy, zasypujemy cukrem i zalewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy na 10 minut.
Mąkę mieszamy widelcem z solą, wbijamy jajko i dolewamy zaczyn. Wyrabiamy ciasto dodając szczypiorek. Formujemy walec i odkładamy pod ścierką na 30 minut.
Po tym czasie, nacinamy ciasto na 4 części, z każdej układamy mniejsze wałki i wrzucamy na osolony wrzątek na 12 minut pod przykryciem, lub po 5 minut z każdej strony.
Po wyjęciu z wody przekrawamy knedle najlepiej żyłką lub nitką na mniejsze placuszki.

Knedle można odsmażyć na maśle, lub wrzucić na tetrę na parę na minutę z każdej strony, by je podgrzać. 

Sos:
-pół cebuli posiekanej
-kawałek pora posiekanego
-wino białe półwytrawne
-ser starty długodojrzewający
-kostka serka topionego
-śmietana 12%
-masło
-sól, pieprz

Na maśle szklimy cebulę i pora. Solimy i pieprzymy, podlewamy winem. Gdy płyn odparuje wrzucamy sery. Intensywnie mieszamy do rozpuszczenia. Ściągamy z ognia, zalewamy śmietaną i miksujemy blenderem. Możemy doprawić papryką słodką.

Dodatkowo:
-pieczarki w całości grillowane; tylko posolone już w ostatnim etapie obróbki
-szczypiorek do posypania.
-kawałek grillowanego pomidora, również posolony pod koniec obróbki







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz