poniedziałek, 9 marca 2015

Krem ze smażonych pomidorów i porów na muscacie z domowym makaronem.

Pomidorowa tradycyjna u mnie w domu zawsze była z ryżem i zawsze robiona na przecierze pomidorowym i na bulionie drobiowym.
Może dwa razy w życiu zrobiłem taką pomidorową z bardzo tradycyjnej, domowej receptury.
Lubię bawić się smakiem i odkrywać nowe.
Tym razem, nie pierwszy raz, wziąłem się za pomidorową trochę inaczej. Pomysł podsunęła mi pewna zupa, właśnie na muscacie robiona, którą wieki temu jadłem na jednym z urlopów.

Czego użyłem?
-bulion wołowo - indyczy 1,5l
-pomidory z puszki
-świeże pomidory starte
-duży por
-szklanka muscatu białego półwytrawnego
-oliwa
-sól, pieprz
-makaron domowy; jak zrobić tutaj



Por siekamy, szklimy z solą i pieprzem na oliwie. Dolewamy wina. Gdy alkohol odparuje dodajemy pomidory i smażymy ok 10 minut. Bulion doprowadzamy do wrzenia. Przekładamy doń pomidory i gotujemy jeszcze kilka minut.
Miksujemy blenderem. Zupą zalewamy makaron i posypujemy pietruszką.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz