wtorek, 10 marca 2015

Ciasto czekoladowe intensywnie pomarańczowe.

W dniu mojego święta, chociaż nie utożsamiam się z nim specjalnie, ale jakaś wymówka być musi, zrobiłem sobie i pozostałym domownikom, w tej właśnie kolejności, ciasto czekoladowe.

Czego użyłem?
-120 gram gorzkiej czekolady
-30 gram gorzkiej posiekanej czekolady
-85 gram masła
-cukier waniliowy (polecam ten domowy)
-skórka z jednej pomarańczy
-3 jajka
-łyżka cukru pudru
-kubek przesianej z łyżeczką sody i łyżeczką proszku do pieczenia mąki TYP500
-łyżka kakao
-1/2 kubka mleka
-garść orzechów laskowych i migdałów w moździerzu zgniecionych

Czekoladę z masłem i cukrem waniliowym topimy w rondelku, dodajemy skórę pomarańczy. Odstawiamy do wystudzenia.
Do przesianej mąki dodajemy kakao, mieszamy widelcem.
Jajka ubijamy z cukrem pudrem i stopniowo ciurkiem wlewamy do nich masę czekoladową miksując. Tak powstałą masę łączymy z mąką i kakao, dodajemy orzechy, migdały, mleko i posiekaną czekoladę. Łączymy w jedno.
 

Przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem i w 165 stopniach piekarnik góra - dół pieczemy 35 minut, ciasto powinno być ciężkie i wilgotne.

Polewa pomarańczowa:
-1,5 pomarańczy
-3/4 kubka cukru pudru

Owoce parzymy, ścieramy skórkę. Miąższ kroimy na kostkę i gotujemy kilka minut aż płyn odparuje, miksujemy blenderem.
Cukier puder zalewamy 4 łyżkami wrzątku, ucieramy ze skórką pomarańczy, dodajemy ugotowany miąższ i intensywnie mieszamy do połączenia.
Zalewamy ciasto.



 



2 komentarze:

  1. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda nieziemsko i z taką ilością czekolady z pewnością wyśmienicie smakuje! Czekoladowe wypieki to moje ulubione, często sama takie piekę. Ostatnio bardzo polubiłam przepis https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/

    OdpowiedzUsuń