czwartek, 5 marca 2015

Mleczne grzanki z parmezanem pod jajem sadzonym z sosem paprykowym.

Zgłodniałem po wieczornych zajęciach.
Zastanawiałem się co tu sobie zrobić na kolację i tak wpatrywałem się w tę lodówkę i pustka.
Zamknąłem ją. Znów otworzyłem i pierwsze co ujrzałem to jajko, no i resztę historii sobie już dopowiedziałem.

Czego użyłem?
-jajko
-bułka na kromki pokrojona
-starty parmezan
-mleko
-jogurt naturalny
-zielona sałata
-majonez
-kawałek papryki czerwonej konserwowej
-pieprz czarny
-papryka słodka mielona


Rozgrzewamy dużą patelnię. Nie używam tłuszczu, ale jeżeli nie macie takiej patelni, która na to pozwala, użyjcie masła, będzie jeszcze smaczniejsze.
Kromki bułki smarujemy mlekiem, posypujemy parmezanem z jednej strony, dociskamy i wrzucamy na patelnię serem do dołu. Z góry również posypujemy parmezanem i przewracamy na drugą stronę. Smażymy każdą do zrumienienia.
Na patelnie wbijamy jajo, solimy, pieprzymy i doprawiamy papryką. Przykrywamy pokrywką, by wszystko się ścięło szybciej.

Na sałacie układamy grzanki i na nich umieszczamy jajko.

Sos.
Paprykę konserwową bez skórki siekamy, łączymy z majonezem i jogurtem naturalnym (po łyżeczce). Dodajemy pieprzu do smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz